Sebo-ET22
Dołączył: 04 Paź 2009
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Legnica Płeć: Miłośnik Kolei
|
Wysłany: Śro 17:04, 07 Paź 2009 Temat postu: SM31/411D |
|
|
SM31 – lokomotywa manewrowa produkcji zakładów Fablok przeznaczona do prowadzenia ciężkiej pracy manewrowej (górki rozrządowe, przemysł). Produkowana była w latach 1976 - 1985 i stanowiła rozwinięcie serii SM42. Zastosowano zmodernizowany wysokodoładowany silnik tego samego typu co w lokomotywach serii SM42 a8C22W, jednakże dzięki zwiększonemu ciśnieniu doładowania oraz zastosowania wydajnej chłodnicy powietrza doładowującego i zmienionej regulacji parametrów pracy silnik osiąga moc 1200 KM w porównaniu z mocą 800 KM.
Na stanie PKP znalazło się 169 lokomotyw, z tym, że dwa egzemplarze prototypowe (SM31-001 i 002) zostały sprzedane do przemysłu. Zakłady przemysłowe zakupiły tylko kilkadziesiąt egzemplarzy tego typu lokomotyw, z których jeden został odkupiony przez PKP (SM31-170). Stosunkowo małej popularności tego typu lokomotyw sprzyjał prowadzony równolegle import z ZSRR lokomotyw TEM2 (oznaczonych na PKP jako seria SM48) o podobnych parametrach eksploatacyjnych.
Dodatkowo - wysokodoładowany silnik nie sprawdza się najlepiej przy stale zmiennych parametrach pracy (a taką pracą jest praca manewrowa na górkach rozrządowych) i w tejże pracy lokomotywa ta, mimo identycznej mocy jak SM48 ma od niej nieco słabsze właściwości trakcyjne.
Z uwagi na charakterystyczny, pudełkowaty kształt, lokomotywa bywa nazywana "szafą" lub "trumną".
Producent - Fablok
Lata budowy - 1976-1985
Układ osi - Co'Co'
Masa służbowa - 116400 kg
Długość ze zderzakami - 17000 mm
Średnica kół - 1100 mm
Typ silnika spalinowego - a8C22W
Moc znamionowa - 880 kW
Rodzaj przekładni - elektryczna
Prędkość konstrukcyjna - 80 km/h
Sterowanie wielokrotne - brak
System ogrzewania - brak
Post został pochwalony 0 razy
|
|