Forum www.lsmk.fora.pl Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

SM31/411D

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.lsmk.fora.pl Strona Główna -> Lokomotywy Spalinowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sebo-ET22




Dołączył: 04 Paź 2009
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Legnica
Płeć: Miłośnik Kolei

PostWysłany: Śro 17:04, 07 Paź 2009    Temat postu: SM31/411D

SM31 – lokomotywa manewrowa produkcji zakładów Fablok przeznaczona do prowadzenia ciężkiej pracy manewrowej (górki rozrządowe, przemysł). Produkowana była w latach 1976 - 1985 i stanowiła rozwinięcie serii SM42. Zastosowano zmodernizowany wysokodoładowany silnik tego samego typu co w lokomotywach serii SM42 a8C22W, jednakże dzięki zwiększonemu ciśnieniu doładowania oraz zastosowania wydajnej chłodnicy powietrza doładowującego i zmienionej regulacji parametrów pracy silnik osiąga moc 1200 KM w porównaniu z mocą 800 KM.

Na stanie PKP znalazło się 169 lokomotyw, z tym, że dwa egzemplarze prototypowe (SM31-001 i 002) zostały sprzedane do przemysłu. Zakłady przemysłowe zakupiły tylko kilkadziesiąt egzemplarzy tego typu lokomotyw, z których jeden został odkupiony przez PKP (SM31-170). Stosunkowo małej popularności tego typu lokomotyw sprzyjał prowadzony równolegle import z ZSRR lokomotyw TEM2 (oznaczonych na PKP jako seria SM48) o podobnych parametrach eksploatacyjnych.

Dodatkowo - wysokodoładowany silnik nie sprawdza się najlepiej przy stale zmiennych parametrach pracy (a taką pracą jest praca manewrowa na górkach rozrządowych) i w tejże pracy lokomotywa ta, mimo identycznej mocy jak SM48 ma od niej nieco słabsze właściwości trakcyjne.

Z uwagi na charakterystyczny, pudełkowaty kształt, lokomotywa bywa nazywana "szafą" lub "trumną".



Producent - Fablok
Lata budowy - 1976-1985
Układ osi - Co'Co'
Masa służbowa - 116400 kg
Długość ze zderzakami - 17000 mm
Średnica kół - 1100 mm
Typ silnika spalinowego - a8C22W
Moc znamionowa - 880 kW
Rodzaj przekładni - elektryczna
Prędkość konstrukcyjna - 80 km/h
Sterowanie wielokrotne - brak
System ogrzewania - brak


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.lsmk.fora.pl Strona Główna -> Lokomotywy Spalinowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Emule.
Regulamin