Sebo-ET22
Dołączył: 04 Paź 2009
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Legnica Płeć: Miłośnik Kolei
|
Wysłany: Śro 16:52, 07 Paź 2009 Temat postu: SM25/401Da |
|
|
SM25 (oznaczenie fabryczne 9D350) - lokomotywa spalinowa produkcji polskiej, wytwarzana w zakładach Fablok w Chrzanowie w latach 1961-1963.
Projekt pierwszej polskiej lokomotywy z przekładnią hydrauliczną systemu Voith L26 opracowany został w latach 1959-1960 wraz z projektem wagonu motorowego SN80. Nowe lokomotywy miały zastąpić spalinowozy SM30 o przestarzałej konstrukcji. Zastosowano w nich wiele innowacji: nowe technologie produkcji, umieszczenie kabiny i pomostów zapewniające optymalne warunki pracy manewrowej, zastosowano izolację akustyczną. Wyprodukowano tylko 3 egzemplarze, a następnie produkcję przerwano z powodu problemów z dostawą przekładni hydraulicznych niemieckiej firmy Voith importowanych za dewizy. Spalinowozy serii SM25 stacjonowały w lokomotywowni w Krakowie, a z eksploatacji zostały wycofane w latach 70. XX wieku.
Do celów muzealnych zachowano egzemplarz SM25-002 wyprodukowany w roku 1962 (nr fabryczny 5427), znajdujący się obecnie w Muzeum Kolejnictwa w Warszawie.
Producent - Fablok
Lata budowy - 1961-1963
Układ osi - C
Masa służbowa - 37 ton
Długość ze zderzakami - 8644 mm
Szerokość - 3150 mm
Wysokość - 4139 mm
Rozstaw osi skrajnych - 4200 mm
Średnica kół - 1100 mm
Zapas paliwa - 920 kg
Typ silnika spalinowego - Wola 1DVSa/31-350
Moc znamionowa - 257 kW
Rodzaj przekładni - hydrauliczna
Prędkość konstrukcyjna - 60 km/h
System hamulca - Oerlikon i ręczny
Sterowanie wielokrotne - jest
System ogrzewania - brak
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Sebo-ET22 dnia Śro 17:05, 07 Paź 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|